„A hazai turizmus, avagy a tartós kibontakoztatás titkai és trükkjei” című konferencián fejtette ki gondolatait a magyarországi turizmusról Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára. Mint elmondta, a turisztikai szektor 8,8%-al járul hozzá Magyarország éves GDP-jéhez, a munkavállalói és foglalkoztatási oldalon ez 11,3%-ot jelent, ezért az Európai Unióból érkező források lehívása a szektor fejlesztésére kiemelten fontos, annak érdekében, hogy biztosítható legyen a magyar turizmus nemzetközi versenyképessége.
A turizmus folyamatos fejlődésben van!
Az utóbbi évek tanulsága is azt bizonyítja, hogy nemcsak hazánkban, de az egész Európai Unió területén fokozatosan erősödik a turizmus. A magyarországi turisztika számára az innováció jelentheti az ugródeszkát a nemzetközi gazdasági verseny tengerébe, pl. a gyógyvízkutatás támogatása révén. A KSH adataiból kiindulva Csepreghy rámutatott, hogy 2010-óta közel 30%-al (13,36 millióról 17,25 millióra) nőtt a turisztikai céllal érkező vendégek száma. A 2014-es adatok kapcsán jól látszik a belföldi utazások számának 3%-al történő növekedése. A Turisztikai Világszervezet adatai pedig 2010 óta évi szinten 4,5%-os folyamatos növekedést mutatnak a „nemzetközi turistaérkezések” számában, Európában.
Turizmus és innováció!
A turizmus és az innováció frigyéből elsősorban az olyan ágazatok profitálhatnak, mint az egészségturizmus, azon is belül pedig a kölönböző gyógy- és termálvízkészletek reguláris hasznosítása. A magyarországi gyógyvízek hasznosításának már több, mint 2000 éves hagyománya van, hisz mára rómaiak is előszeretettel használták ezen forrásokat. Mára már világszerte ismert az ország kiváló minőségű gyógyvíz készleteiről és Magyarország turizmusának egyedi karaktert biztosít, hévízkészlete Európában is egyedülálló.
Az innováció a turizmus területén a vendégek számára egyedi élményeket nyújtó, kreatív termékek és szolgáltatások formájában ölthet testet.Ugyanakkor a turisztikai szektor szereplőinek fel kell ismerniük a globális digitalizáció hatásait és mielőbb választ kell adniuk ezen kihívásokra, azáltal, hogy különböző digitális megoldásokat honosítanak meg, pl. az ügyfélszerzés terén pl. többnyelvű, informatív weboldalak, okos eszközökre szánt alkalmazások kifejlesztésével.
GINOP: 111 milliárd forint a turizmus támogatására!
„A turizmus a magyar gazdaságpolitika mindkét célját, a gazdaságfejlesztést és a foglalkoztatás-bővítést tekintve egyaránt stratégiai jelentőséggel bír, így a szektor a fejlesztéspolitikának is kiemelt területe. Ennek megfelelően a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében összesen 111 milliárd forint, a Terület és Településfejlesztési Operatív Programban pedig 106 milliárd forintot fordítunk a turisztikai fejlesztésekre a következő öt évben” – zárta gondolatait Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára.
Forrás: Miniszterelnökség